Ірина Махінько: Я створюю одяг, який є продовженням творчості шефа на кухні

Ірина Махінько – дизайнер одягу та засновниця бренду i-CHEF. Вже 15 років вона створює унікальні колекції для шеф-кухарів та працівників індустрії HoReCa. За цей час її стиль вподобали не тільки українські шефи, бренд впізнають і далеко за межами України. Як це – створювати одяг, що є продовженням творчості людини, відображенням її професійних та особистих цінностей, Ірина розповіла ексклюзивно для спецпроекту #історії_tasteofukraine

 Як створюється стиль для кухарів?

«Мода виходить з моди, стиль – ніколи». Дійсно, мода мінлива, а стиль – незмінний. Тому відшукати власний особистий стиль, прагнуть майже всі. Стиль – це безліч компонентів або акцентів, що разом створюють індивідуальний образ. Такими акцентами можуть бути будь-які деталі одягу, фактура тканини, забарвлення, функціональні елементи. Сучасне суспільство передбачає величезну різноманітність стилів, завдяки яким експериментувати з власним іміджем можна безкінечно. Втім, відшукати персональний стиль – завдання нелегке. 

Загалом спецодяг ділиться на два напрямки: масовий та індивідуальний. Масовий напрямок передбачає, що дизайнер розробляє лінії одягу (парадна, чорнова, конкурсна, ексклюзивна, тематична) і пропонує кухарям обрати з наявного асортименту шоу-руму.

Створення та розробка індивідуального стилю – досить творча робота. Тут необхідно враховувати дизайн закладу, стиль кухаря, його характер, статус та навіть захоплення – тільки тоді можна створити образ, який підкреслить індивідуальність особистості. Я створюю не просто форму для шефа, а одяг, що стане продовженням його творчості на кухні. Одяг від i-CHEF – це елемент гордості і самовираження.

Які тканини використовуєте у роботі? Чи є різниця між матеріалами для пошиття одягу команді на кухні, офіціантам та адміністраторам закладів?

Кожному підрозділу свої матеріали:

Я дуже люблю натуральні тканини – перевагу віддаю бавовні. Моє захоплення в роботі – це саржеве переплетення. Вид переплетення – одна з найважливіших характеристик будови тканини, що визначає її зовнішній вигляд, фізичні, механічні, технологічні та інші властивості. Саржеве переплетення утворює на поверхні тканини видимі діагональні рубчики («горбики»), які в основному спрямовані зверху вниз і зліва направо. Але зустрічається і зворотний напрямок рубчика, утворений зворотним саржевим переплетенням. Люблю такі тканини для сфери HoReCa, вони дозволяють добре працювати в жорстких нормах щоденної гонки.

Ще в університеті наш педагог з матеріалознавства казала: «склад, розташування нитки і її крутка – успіх процесу». Тоді я не зовсім розуміла її слова і жорсткі вимоги до предмету. Сьогодні ж я дуже вдячна педагогу. Склад тканин, дійсно, має важливе значення. Він повністю впливає на фізичні, хімічні, психологічні процеси, не кажучи вже про візуальну оцінку і сприйняття людини загалом.

Що вас надихає на створення колекцій? Можливо певні бренди? Які ідеї приходять від розмов з кухарями?

Я поважаю компанії зі своєю політикою і своїми принципами. Люблю новаторів і модераторів своєї справи. І не поважаю плагіат! У кожній країні є лідер галузі – їм найважче: вони задають тон ринку і виводять його на світовий рівень.

Щодо натхнення – для мене це завжди люди та подорожі. Лише жива людина може надихнути і запалити мене на створення чогось цікавого. Це особистий контакт і невидимі нитки зв’язку, що неможливо пояснити. Вони або є, або їх немає. Інакше не буває.

За якими критерієм кухар вибирає кітель і як довго він його може носити? Як за ним доглядати?

Гарний виріб змінюють не за терміном носіння, а за бажанням оновлення власного стилю. Минув час, людина виросла, змінився її стиль. Дуже часто мій діалог з шефом виглядає так: «Іро, привіт! Хочу новий кітель собі або команді … Я тобі довіряю, хочу крутий або тематичний одяг, або щось «зі стьобом»… Хочу, щоб про мій кітель усі говорили…» І вуаля! –  виріб готовий 🙂 По-перше, мені дуже приємно, що мені довіряють, а по-друге, шефи самі отримують задоволення від результату. Адже я створюю одяг, який підкреслює їх індивідуальність.

Щодо особливостей догляду скажу так: при замовленні нашого одягу ми завжди надаємо відповідну інструкцію – іншими словами, рекомендацію. Якщо шеф буде її дотримуватись, то кітель служитиме довгі роки.

Які модні тенденції в пошитті одягу для кухарів в 2020 році ви для себе вибрали?

На сьогодні досить складний випробувальний період, але мені приємно, що в такій творчій паузі у мене досить багато роботи: від особистих індивідуальних замовлень до великих проектів! На цей рік бачу 3 важливих складових: стильно, зручно, якісно. Вони – вічні, але зараз будуть як ніколи унікальні.

Також для 2020 року я бачу красиву модернову класику, нові принти (індивідуального напрямку). Вважаю яскраві кольори не доречними в чистому вигляді, але їх вдале, «смачне» поєднання має місце. 

Ви працюєте тільки з українськими шеф-кухарями, чи є замовлення від іноземних шефів? Чи знають ваш бренд поза межами України?

Я досить тісно співпрацюю з українськими шефами і мені приємно, що більша їх частина є нашими постійними замовниками, як для себе особисто, так і для закладів, у яких вони працюють.

Останні декілька років ми також дуже активні у співпраці з іноземними шеф-кухарями. Це і індивідуальні проекти, і співпраця із закладами. Дивлячись за ріст замовлень, інтенсивність запитів на розробку особистого стилю та дизайн- проекти для форменого одягу для нових закладів, можу з впевненістю сказати, що нас впізнають і про нас знають. Мені до душі, що про наш бренд розповідають один-одному, бо нема кращої реклами ніж сарафанне радіо 🙂

Досконалий образ шефа для вас – це…

Це поєднання розуму, професіоналізму та у завершенні, звичайно ж, гарний смак –  не тільки в зовнішньому вигляді, а в усьому.  Тому що,  як говориться у приказці: «по одежі зустрічають, а по уму випроводжають». Ну а я ще від себе люблю додавати: скажи мені, хто тебе вдягає і я скажу, хто – ти 🙂

#tasteof_person #iCHEFbyIrinaMakhinko