Українські в’ялені помідори: мрія і реальність українського підприємництва

Спеція, закуска чи один із інгредієнтів страви. Варіантів для використання в’ялених томатів на кухні дуже багато. Той, хто був на майстер-класах Taste of Ukraine, знає, що ми інтегрували в’ялені томати у абсолютно новий хліб, який став улюбленцем і хітом продажів. На цьому наші пошуки не закінчилися і ми запропоновували власнику ТМ «Українські в’ялені помідори» Андрію Бігленко експеримент зі створення десерту. Так з’явилася нова цукерка з пікантними в’яленими томатами, розмарином та джином від шоколатьє Еліни Бойко. 

Вже знайома багатьом продукція ТМ «Українські в’ялені помідори» стала невід’ємною частиною майстер-класів Taste of Ukraine. Колись любов до в’ялених томатів у власників бренду переросла у власне виробництво. Сьогодні бренд розвивається та будує масштабні плани на майбутнє. Про унікальність української продукції, зародження бізнесу та плани виробників розказує співвласник та обличчя бренду – Андрій Бігленко.

Андрію, чому ви вирішили зайнятися саме в’яленими томатами? Скільки років вашому бізнес-проекту?

Бізнесу, присвяченому в’яленим томатам, вже майже 6 років. Ще з дитинства я хотів мати власну справу і шукав різні ідеї. На момент створення бізнесу з в’яленими томатами на ринку не було жодного вітчизняного виробника, тому вирішив, що це вільний сегмент, який ми можемо зайняти. Ми з дружиною є фанатами в’ялених томатів. Спершу ми робили помідори для себе, оскільки не знайшли якісного продукту на прилавках магазину. А згодом це захоплення перейшло в справжню сімейну справу.

Де ви вивчали технологію в’ялення томатів?

Ми багато експериментували і таким чином здобували досвід. Рецептуру ми розробляли з партнером самостійно, після чого я особисто підбирав томати під кожен тип продукції. Потім харчовий інститут розробив для нашого виробництва технічні умови, ми вивчили всі питання та пропрацювали нюанси, які виникали у ході тестового виробництва. Насправді, технологія в’ялення томатів не така вже й складна, просто для того, щоб досягти таких результатів, які ми маємо сьогодні, потрібно багато часу та експериментів. 

Найпоширеніше запитання від кухарів: «чому український продукт дорожче імпортного?». Можете на нього відповісти? 

Це не просте запитання, оскільки на ціноутворення впливає багато факторів. По-перше, ми робимо дуже якісний продукт, а це все потребує більшої вартості на сировину та технології. По-друге, для більшої частини дешевшого імпорту томати в’яляться в Туреччині, Азербайджані або Узбекистані просто під відкритим сонцем. Ми в’ялимо помідори в електричних промислових сушарнях, тому в собівартості вже є велика частка витрат на електрику та обладнання. Але ми працюємо над тим, щоб зменшити ці витрати в майбутньому.

Також імпортні бренди – це великі виробництва і завдяки об’ємам у них значно зменшується собівартість. Ми поки що невелике крафтове виробництво, але при подальшому зростанні ми також зможемо знизити собівартість. 

Яким ви бачите ваш бізнес через 5-10 років? Яку мету перед собою ставите?

В майбутньому ми хочемо бути найкрупнішим виробником в’ялених томатів та інших в’ялених та сушених овочів і фруктів в Україні. Хотілось би стати також вагомим гравцем на ринку і за межами України. Але у ході роботи ми зрозуміли, що це дуже капіталоємний бізнес і нам потрібно ще багато капіталу для виведення проекту на бажаний рівень. Тому зараз ми вкладаємо у нього майже весь прибуток. 

Як ви просуваєте ваш продукт і що дало найбільший поштовх до впізнаваності? 

Зараз ми просуваємо продукт здебільшого через Інстаграм, використовуючи сучасні можливості маркетингу. Постійна реклама через таргет та блогерів. Як показує наш досвід, медійність та реклама через відомих людей значно прискорюють розвиток бізнесу. Ми постійно використовуємо всі доступні нам можливості для реклами своєї продукції. Раніше ми просували бренд через гастрофестивалі, ярмарки і тому подібне. Але наразі це малоефективно. Думаю, що на впізнаваність також позитивно вплинув ребрединг, який ми втілили в життя півтори роки тому. Ну і, звісно, впізнаваність  нашого бренду неможлива без, дійсно, смачних в’ялених томатів.  

Також значний поштовх для розвитку бренду дала участь у конкурсі «Бізнес-трамплін» від Visa та Rozetka. Коли ми подавали заявку на участь в конкурсі, у нас була лише одна мрія – виграти. Шанси були не надто великі, оскільки у конкурсі брали участь багато інших крутих проектів. Але ми не побоялись і зробили все залежне від нас. Це не перший наш грант, але найбільший. 

Чого вам не вистачає для більш ефективного розвитку бізнесу, якщо говорити не про матеріальні, а інтелектуальні інвестиції: знань, знайомств, інформації? 

Насправді, для більшої ефективності нам не вистачає, все ж таки, капіталу. Щодо до інтелектуальних інвестицій, то нам ще потрібно розвивати знання в області маркетингу, а також розширювати коло знайомств з шеф-кухарями. 

Чи використовують ресторани ваш продукт? Якщо так, то для яких страв найбільше замовляють?

Так, ми працюємо з ресторанами з різних регіонів України, але більше всього, поки що, зі Львівською областю. В основному, заклади замовляють продукцію для піци, бургерів та салатів. 

Назвіть 3 критерії унікальності вашого продукту.

Назву навіть чотири. Це смак, асортимент, натуральність (ми не використовуємо оцет та цукор), просування через особистий бренд (я є обличчям нашого бренду).

Якщо людина вирішила стати підприємцем і зайнятися виробництвом в Україні (наприклад вирощувати мікрогрін або перепілок) з чого ви рекомендуєте йому почати і коли можна очікувати прибуток?

Для початку потрібно виявити, чи є попит на ваш продукт і куди саме ви будете його збувати. Щодо прибутку, то це все досить індивідуально, адже прибуток залежить від багатьох факторів. Думаю, знадобиться від 1 до 5 років.

Проте хочу сказати, що не дивлячись на складний час, зараз є багато можливостей для малого та середнього бізнесу. Наприклад, багато іноземних держав пропонують гранти для різних сфер діяльності. Тому все можливо, важливе бажання!

Проект Taste of Ukraine робить свій внесок у поширення інформації про українських виробників. Окрім майстер-класів, де безпосередньо представлена локальна продукція, ви можете ознайомитися і замовити продукцію українських виробників через наш сайт, розділ Українські виробники. Перейти до розділу